Repository logo
  • English
  • Français
  • Türkçe
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
UNIVERSITY OF D.L SIDI BEL ABBES
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Français
  • Türkçe
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "بن ساعد فاطنة"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    الإعلانات ودورها في خلق أداء تسويقي فعال دراسة ميدانية في مؤسسات الاتصال الجزائرية – موبيليس-جازي-أوريدو
    (2015-10-19) بن ساعد فاطنة; Encadreur: الهواري جمال
    الملخص (بالعربية) : تناولت الدراسة موضوع الإعلانات ودورها في خلق أداء تسويقي فعاّل بمؤسسات الاتصال الجزائرية، وهدفت إلى التأكيد على أهمية الإعلانات وضرورة تطبيقها بطرقة علمية وسليمة، وهدفت أيضا إلى التعرف على مدى مساهمة الإعلانات في الرفع من مستوى المؤشرات المالية والغير مالية للأداء التسويقي. ولتحقيق أهداف الدراسة و اختبار فرضياتها قامت الباحثة بإجراء دراسة و وثائقية كمية تناولت من خلالها تحليل تغيرات الحصة السوقية ورقم الأعمال لمؤسسات الدراسة خلال الفترة 2010-2014، كما قامت الباحثة بتصميم وتوزيع استبيان عينة قدرها 384 عميل من عملاء مؤسسات الاتصال الجزائرية. وقد توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الإعلانات ورضا العملاء وبين الإعلانات والولاء، بالإضافة إلى وجود علاقة بين الإعلانات وتحسين مستويات الحصة السوقية ورقم الأعمال، كما توصلت إلى أنّ الإعلانات في مؤسسات الاتصال الجزائرية تتم بطريقة علمية وذلك من حيث وضوح أهدافها وجودة تصميمها. Résumé (Français et/ou Anglais) : The study is about advertising and its role in creating an efficient marketing performance in the Algerian telecommunication companies . It aims to emphasize the importance of advertising and the obligation of applying it in a scientific and correct method.. To achieve the objectives of the study and test its assumptions the researcher has done a documentary study represented in analyzing the changes of the market share and the business turnover of these companies from 2010 to 2014. The researcher has also designed distributed and analyzed a questionnaire directed to a group of 384 clients of the Algerian telecommunication companies .The study has deduced that there is a statistic relationship between advertising and clients satisfaction and between advertising and loyalty .In addiction there is another relationship between advertising and the improvement of the levels of the market share and the business turnover , the study has deducted that advertisement in the Algerian telecommunication companies has been accomplished in a scientific approach and this can be seen through the lucidity of its objectives and the quality of its designs .
NEW FOOTER TEMPLATE
Logo

Institutional Repository of the Djillali Liabes University of Sidi Bel Abbes

DIRECT LINKS

M.E.S.R.SC.R.U.OD.G/R.S.d.TPROGRES FVES.N.D.LA.U.F

Useful links

Web TVMédiathèqueResaerchGateGoogle Scholar

Our Centers

C.E.I.LC.A.P.UC.S.R.I.C.T.E.DC.I.A

Our Platforms

ELEARNINGMESSAGERIENouveau DSPACEAncien DSPACE

All Rights Reserved. 2023 © UNIVERSITY OF Djilali Liabes
            BP 89, Sidi Bel Abbes, 22000-Algeria
.
PLATFORM DEVELOPED BY DSPACE LYRASIS.

Designed by Information System Section (S.I) -C.S.R.I.C.T.E.D