Browsing by Author "Encadreur: الهواري جمال"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Itemالإعلانات ودورها في خلق أداء تسويقي فعال دراسة ميدانية في مؤسسات الاتصال الجزائرية – موبيليس-جازي-أوريدو(2015-10-19) بن ساعد فاطنة; Encadreur: الهواري جمالالملخص (بالعربية) : تناولت الدراسة موضوع الإعلانات ودورها في خلق أداء تسويقي فعاّل بمؤسسات الاتصال الجزائرية، وهدفت إلى التأكيد على أهمية الإعلانات وضرورة تطبيقها بطرقة علمية وسليمة، وهدفت أيضا إلى التعرف على مدى مساهمة الإعلانات في الرفع من مستوى المؤشرات المالية والغير مالية للأداء التسويقي. ولتحقيق أهداف الدراسة و اختبار فرضياتها قامت الباحثة بإجراء دراسة و وثائقية كمية تناولت من خلالها تحليل تغيرات الحصة السوقية ورقم الأعمال لمؤسسات الدراسة خلال الفترة 2010-2014، كما قامت الباحثة بتصميم وتوزيع استبيان عينة قدرها 384 عميل من عملاء مؤسسات الاتصال الجزائرية. وقد توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الإعلانات ورضا العملاء وبين الإعلانات والولاء، بالإضافة إلى وجود علاقة بين الإعلانات وتحسين مستويات الحصة السوقية ورقم الأعمال، كما توصلت إلى أنّ الإعلانات في مؤسسات الاتصال الجزائرية تتم بطريقة علمية وذلك من حيث وضوح أهدافها وجودة تصميمها. Résumé (Français et/ou Anglais) : The study is about advertising and its role in creating an efficient marketing performance in the Algerian telecommunication companies . It aims to emphasize the importance of advertising and the obligation of applying it in a scientific and correct method.. To achieve the objectives of the study and test its assumptions the researcher has done a documentary study represented in analyzing the changes of the market share and the business turnover of these companies from 2010 to 2014. The researcher has also designed distributed and analyzed a questionnaire directed to a group of 384 clients of the Algerian telecommunication companies .The study has deduced that there is a statistic relationship between advertising and clients satisfaction and between advertising and loyalty .In addiction there is another relationship between advertising and the improvement of the levels of the market share and the business turnover , the study has deducted that advertisement in the Algerian telecommunication companies has been accomplished in a scientific approach and this can be seen through the lucidity of its objectives and the quality of its designs .
- Itemإدارة الخدمات ما بعد البيع وعلاقتها بالزبون(2021-02-18) فيغران رشيد; Encadreur: الهواري جمالالملخص (بالعربية) : يهدف البحث إلى معرفة مدى تأثير أبعاد خدمات ما بعد البيع على علاقة الزبون من خلال دراسة إستكشافية لعينة من زبائن المؤسسات الكهرو منزلية ( condor .iris .lg .brand .ENIE) الجزائري، بالاضافة إلى عينة من موظفي خدمات ما بعد البيع على مستوى الغرب الجزائري عن طريق إستبيان تم تحليله بإستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية v 20 (spss )و إعتمدنا أيضا على برنامج النمذجة بالمعادلات الهيكلية (AMOS & SmartPLS) لإختبار نموذج الدراسة، و تظهر النتائج التي تم الحصول عليها إلى وجود تأثير لخدمات ما بعد البيع على علاقة الزبون إتجاه العلامة التجارية ( condor .iris .lg .brand .ENIE) ، فكلما إرتفع مستوى جودة الخدمة المقدمة للزبون زاد رضاه وبالتالي يزيد ولائه. الكلمات المفتاحية : الخدمة، خدمات ما بعد البيع، إدارة علاقات الزبائن ،الرضا، الولاء Résumé (en Français) : La recherche vise à connaître l'étendue de l'impact des dimensions du service après-vente sur la relation client à travers une étude exploratoire d'un échantillon de clients des établissements électroménagers algériens (condor .iris sat .lg .brand. enie) en plus d'un échantillon de salariés du SAV au niveau de l'ouest de l'Algérie. A travers un questionnaire analysé à l'aide du Statistical Paquet statistique pour le programme des sciences sociales (SPSS.20), nous sommes également le programme de modélisation des équations structurelles (AMOS & Smart PLS) pour tester le modèle d'étude, et les résultats obtenus montrent un impact des services après-vente sur la relation client Direction de la marque (condor .iris .lg .brand. ENIE), plus le niveau de qualité de service rendu au client est élevé, plus sa satisfaction est grand et donc plus sa fidélité Les mots clés : service, SAV, gestion de la relation client, satisfaction, fidélité Abstract (en Anglais) : The research aims to find out the extent of the impact of the after-sales services dimensions on the customer's relationship through an exploratory study of a sample of the customers of the Algerian electrical home establishments (condor .iris sat .lg .brand. enie) in addition to a sample of after-sales service employees at the level of western Algeria. Through a questionnaire analyzed using the Statistical Package for Social Sciences(SPSS.20) , we also relied on the Modeling Structural Equations (AMOS & Smart PLS) program to test the study model, and the results obtained show an impact of after-sales services on the customer relationship Brand direction (condor .iris .lg .brand. ENIE), the higher the quality of service provided to the customer, the greater his satisfaction, and thus the greater his loyalty. Keywords : service, after sales services, customer relationship management, satisfaction, loyalty