A--> VICE-RECTORAT DE LA POST-GRADUATION
Permanent URI for this community
Bienvenue au Vice-Rectorat de la Post-Graduation
https://www.univ-sba.dz/vrpg/
Browse
Browsing A--> VICE-RECTORAT DE LA POST-GRADUATION by Author "Abbar Ghalem"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemThe Effects of Internet Assisted Language Learning (IALL) Environment in Developing English Language Skills of ESP Students of Medicine(2018-09-26) Abbar Ghalem; Encadreur: Melouk Mohamedملخص : يعتبر تدريس اللغة الإنجليزية كمادة تخصص أكثر تحديًا من تدريس اللغة الإنجليزية العامة. الاستخدامات الشائعة للكتب الدراسية في مواد التدريس / التعلم تقلل من حافز الطلاب لتطوير لغتهم الإنجليزية من أجل التعامل مع بيئة التعلم. أجريت هذه الدراسة في كلية الطب ، جامعة جازان ، المملكة العربية السعودية. و هي مبنية على فرضية أن دمج التكنولوجيا في تدريس اللغة الإنجليزية لأغراض تخصصية قد يساعد الطلاب على تطوير مهارات اللغة الإنجليزية. على عكس الكتب الدراسية القديمة التي تجعل المواد الدراسية في تدريس اللغة الإنجليزية لأغراض تخصصية تعكس تدريس اللغة الإنجليزية بدون سبب واضح ، فإن الإنترنت يدمج تطوير مهارات الاتصال الشفوية والكتابية كأحد أهداف برنامج في تدريس اللغة الإنجليزية لأغراض تخصصية. كما أنه يدخل عنصرا حيويا في التدريس و يحفز الطلاب أثناء اتصالهم في وسط مرن ومتعدد الوسائط ومتغير باستمرار ومتصل باحتياجات الحياة الحقيقية. الكلمات المفتاحية : التدريس ، اللغة الانجليزية العامة ، الكتب الدراسية ، كلية الطب، المملكة العربية السعودية، تكنولوجيا التعليم، الانترنت, التحفيز ، مهارات اللغة الانجليزية ، تدريس اللغة الانجليزية كمادة تخصص Enseigner l’anglais en tant que cours spécialisé est plus difficile que d’enseigner l’anglais général. Les utilisations courantes des manuels de cours comme supports d’enseignement ont réduit la motivation des étudiants à développer leur anglais afin de faire face à l’environnement d’apprentissage. Cette étude a été menée à la faculté de médecine de l’Université de Jazan (Royaume d’Arabie saoudite). Elle est basé sur l'hypothèse que l'intégration de la technologie dans les cours d'ESP peut aider les étudiants à développer leurs compétences en anglais. Contrairement aux manuels de cours classique qui font que les classes d'ESP reflètent l'enseignement d'anglais sans raison évidente, l’internet intègre le développement des compétences de communication orale et écrite comme l'un des objectifs de l'ESP. Il introduit un élément de vitalité dans l’enseignement et motive les étudiants lorsqu’ils communiquent sur un support flexible, multimodal, en constante évolution et connecté aux besoins de la vie réelle. Les mots clés : l’instruction- Anglais Générale – manuels de cours – faculté de médecine – Royaume d’Arabie saoudite – technologie – cours d'ESP – compétences de communication - l’internet – objectifs de l'ESP- Motivation Abstract : Teaching English as a specialized course is more challenging than teaching General English .The common uses of the course textbooks as teaching materials have lessen students’ motivation to develop their English in order to cope with the learning environment. This study was conducted at the college of medicine, Jazan University, Kingdom of Saudi Arabia. It is based on the assumption that integrating technology in ESP classes may help students to develop English language skills. As opposed to the old-fashioned course textbooks which make ESP classrooms reflective of teaching English for no obvious reason, the internet incorporates the development of oral and written communication skills as one of the ESP objectives. It injects an element of vitality into teaching and motivate students as they communicate in a medium that is flexible, multimodal, constantly changing and connected to real life needs. The key words: Teaching –English for Specialized Purposes (ESP) – General English – course textbooks – teaching materials – motivation – college of medicine – Kingdom of Saudi Arabia - English language skills – Internet .