Browsing by Author "Ali Rabah Nouria"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemTHE LINGUISTIC COMPETENCE OF THIRD-YEAR PUPILS IN ENGLISH BETWEEN SUCCESS AND FAILURE IN THE ALGERIAN SECONDARY SCHOOL A CASE STUDY OF THIRD-YEAR CLASSES AT MOHAMED BOUDIAF SECONDARY SCHOOL IN SIDI LAHCEN/SIDI-BEL-ABBES(2018-05-30) Ali Rabah Nouria; Encadreur: Boulenouar Mohammed Yaminالملخص (بالعربية) : اللغة الإنجليزية هي اللغة الثانية في الجزائر والعديد من البلدان الأخرى في جميع أنحاء العالم إنها اللغة التي يتم تدريسها غالبًا كلغة ثانية أو لغة أجنبية في معظم الأحيان. و يعتقد آن اللغة الانجليزية لم تعد العلامة الثقافية للناطقين باللغة فقط بل لغة لاستيعاب جوانب الثقافات في جميع أنحاء العالم بينما تستمر في النمو. في الواقع اللغة الانجليزية هي أكثر اللغات تحدثا في جميع أنحاء العالم، مشارا إليها على أنها لغة عالمية ، لغة فرانكا، في العصر الحديث. لهذا و إضافة إلى أسباب عديدة أعطتها أهمية كبيرة، خاصة في مجال الدراسة، تستمر الحكومة الجزائرية بالتخطيط لجعل حالها أفضل وذلك بإدراج اللغة الانجليزية في السنة الأولى من مدخل التلاميذ إلى المدرسة، و إعداد المتعلمين وفقا لمهارات خاصة. من خلال هذه الأعمال حاول الباحث تسليط الضوء على قضية بالغة الأهمية تتواجد على مستوى المدارس الثانوية وقد صممها الباحث حسب احتياجات المتلقي، تحسين قدرات التلاميذ التواصلية، و كذا تأهيلهم للالتحاق بالوسط الاحترافي المتأثر أكثر فأكثر بتأثير العولمة. Résumé en Anglais English is a second language in Algeria and many other countries throughout the world. It is currently the language most often taught as a second or a foreign language. It is believed that English is no longer the exclusive cultural sign of native English speakers, but it is rather a language that is absorbing aspects of cultures worldwide as it continues to grow. In fact, English is so widely spoken throughout the world that it has been referred to as “the global language”, “the lingua- franca” of the modern era. For that and many other reasons it is given a great importance especially in the educational field. The Algerian government is continuously planning to make its status better. Introducing English in the first year of pupils entrance to school prepare the learners in accordance with the specific skills. Through the present work the researcher tried to shed the light on a very crucial issue which exists at the level of the secondary schools . The researcher has been designed on the basis of the learners needs. Improving pupils communicative abilities as well as preparing them to be enrolled in a professional milieu that is more and more influenced by the globalization effect. Résumé (Français et/ou Anglais) : L’anglais est la deuxième langue en Algérie et dans de nombreux pays à travers le monde. Il est actuellement la langue la plus souvent enseignée comme une seconde langue ou une langue étrangère. On croit que l'anglais n'est plus le signe culturel exclusif des anglophones natifs, mais c'est plutôt une langue qui absorbe des aspects des cultures dans le monde entier, car elle continue de croître. En fait, l'anglais est si largement parlé dans le monde entier; Qu'il a été qualifié de «langue globale», «lingua- franca» de l'ère moderne. Pour cela et bien d'autres raisons, on lui accorde une grande importance surtout dans le domaine de l'éducation. Le gouvernement Algérien projette sans cesse d'améliorer son statut. Donc introduire l'anglais dans la première année d'entrée des élèves à l'école prépare les apprenants a des compétences spécifiques pour apprendre une langue étrangère. Par le présent travail, le candidat essaie de faire la lumière sur une question très cruciale qui existe au niveau des écoles secondaires parce que les apprenants ont encore besoin de développer les capacités en anglais. En améliorant leurs compétences linguistiques, ils seront prêts à s'inscrire dans un milieu professionnel de plus en plus influencé par l'effet de la mondialisation.